Local cover image
Local cover image

Statistics for marketing and consumer research / Mario Mazzocchi.

By: Mazzocchi, Mario [autor.]Material type: TextTextLanguage: English Publisher: California : Sage, 2008Description: xviii, 412 páginas : ilustraciones, gráficas ; 24 cmContent type: texto Media type: sin mediación Carrier type: volumenISBN: 9781412911221Subject(s): Investigación de mercadeo -- Métodos estadísticos | Administración de mercadeo | Análisis de mercadeo | Comportamiento del consumidor -- Investigaciones -- Métodos estadísticosDDC classification: 658.83
Contents:
Part I. Collecting, preparing and checking the data ; 1. Measurement, Errors and Data for Consumer Research ; 2. Secondary Consumer Data ; 3. Primary Data Collection ; 4. Data Preparation and Descriptive Statistics ; Part II. Sampling, probability and inference ; 5. Sampling ; 6. Hypothesis Testing ; 7. Analysis of Variance ; Part III. Relationships among variables ; 8. Correlation and Regression ; 9. Association, Log-linear Analysis and Canonical Correlation Analysis ; 10. Factor Analysis and Principal Component Analysis ; Part IV. Classification and segmentation techniques ; 11. Discriminant Analysis ; 12. Cluster Analysis ; 13. Multidimensional Scaling ; 14. Correspondence Analysis ; Part V. Further methods in multivariate analysis ; 15. Structural Equation Models ; 16. Discrete Choice Models ; 17. The End (and Beyond)
Review: Equilibrando la simplicidad con el rigor técnico, esta guía práctica de las técnicas estadísticas esenciales para la investigación en marketing y campos relacionados, describe cada método y muestra cómo se aplican. Se incluyen conjuntos de datos reales y guías detalladas sobre el uso del software apropiado junto con la discusión de: - Muestreo - Gestión de datos y paquetes estadísticos - Evaluación de la hipótesis - Análisis de conglomerados - Modelado de ecuaciones estructurales.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Collection Call number Copy number Status Date due Barcode Item holds
Libros Libros Biblioteca CESA

Diagonal 34 A No. 5 A - 23 

Casa Incolda

PBX: 339 53 00

serviciosbiblioteca@cesa.edu.co

Piso 1
General 658.83 / M477s 2008 (Browse shelf(Opens below)) Ej.1 Available 7101026150
Total holds: 0

Incluye índice y referencias bibliográficas.

Part I. Collecting, preparing and checking the data ; 1. Measurement, Errors and Data for Consumer Research ; 2. Secondary Consumer Data ; 3. Primary Data Collection ; 4. Data Preparation and Descriptive Statistics ; Part II. Sampling, probability and inference ; 5. Sampling ; 6. Hypothesis Testing ; 7. Analysis of Variance ; Part III. Relationships among variables ; 8. Correlation and Regression ; 9. Association, Log-linear Analysis and Canonical Correlation Analysis ; 10. Factor Analysis and Principal Component Analysis ; Part IV. Classification and segmentation techniques ; 11. Discriminant Analysis ; 12. Cluster Analysis ; 13. Multidimensional Scaling ; 14. Correspondence Analysis ; Part V. Further methods in multivariate analysis ; 15. Structural Equation Models ; 16. Discrete Choice Models ; 17. The End (and Beyond)

Equilibrando la simplicidad con el rigor técnico, esta guía práctica de las técnicas estadísticas esenciales para la investigación en marketing y campos relacionados, describe cada método y muestra cómo se aplican. Se incluyen conjuntos de datos reales y guías detalladas sobre el uso del software apropiado junto con la discusión de: - Muestreo - Gestión de datos y paquetes estadísticos - Evaluación de la hipótesis - Análisis de conglomerados - Modelado de ecuaciones estructurales.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image
Hola