The knowing-doing gap : how smart companies turn knowledge into action / Jeffrey Pfeffer, Robert I. Sutton.
Material type: TextLanguage: English Publisher: Boston, Massachusetts : Harvard Business School Press, 2000Description: xv, 314 páginas ; 23 cmContent type: texto Media type: sin mediación Carrier type: volumenISBN: 9781578511242Other title: How smart companies turn knowledge into actionSubject(s): Gestión del conocimiento | Administración del conocimiento | Eficacia organizacional | Teoría del conocimiento en las organizaciones | Aprendizaje organizacionalDDC classification: 658.4038 Online resources: Recurso digitalItem type | Current library | Collection | Call number | Copy number | Status | Date due | Barcode | Item holds |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Libros |
Biblioteca CESA
Diagonal 34 A No. 5 A - 23 Casa Incolda PBX: 339 53 00 serviciosbiblioteca@cesa.edu.co |
General | 658.4038 / P524k 2000 (Browse shelf(Opens below)) | Ej.1 | Available | 7101027410 |
Browsing Biblioteca CESA shelves, Shelving location: Piso 1, Collection: General Close shelf browser (Hides shelf browser)
658.4038 / O232n 2011 The new edge in knowledge : how knowledge management is changing the way we do business / | 658.4038 / O774g 2014 Gestión de tecnología e innovación : teoría, proceso y práctica / | 658.4038 / OB13d 2019 Digital transformation game plan : 34 tenets for masterfully merging technology & business / | 658.4038 / P524k 2000 The knowing-doing gap : how smart companies turn knowledge into action / | 658.4038 / P882b 2017 Business analytics : the art of modeling with spreadsheets / | 658.4038 / R144s 2012 Spreadsheet modeling & decision analysis : a practical introduction to management science / | 658.4038 / R666e 2009 Encuestas, datos y descubrimiento de conocimiento sobre la innovación en Colombia / |
Incluye índice.
1. Knowing "What" to do is not enough ; 2. When talk substitutes for action ; 3. When memory is a substite for thinking ; 4. When fear prevents acting on knowledge ; 5. When measurement obstructs good judgment ; 6. When internal competition turns friends into enemies ; 7. Firms that surmount the knowing doing gap ; 8. Turning knowledge into action ; Appendix. The knowing doing survey. .
¿Por qué hay tantas brechas entre lo que las empresas saben que deben hacer y lo que realmente hacen? ¿Por qué tantas empresas no logran implementar la experiencia y el conocimiento que tanto han trabajado para adquirir? The Gap Saber-hacer es el primer libro que enfrenta el desafío de convertir el conocimiento sobre cómo mejorar el desempeño en acciones que produzcan resultados medibles. Jeffrey Pfeffer y Robert Sutton, conocidos autores y maestros, identifican las causas de la brecha de saber-hacer y explican cómo cerrarla. El mensaje es claro: las empresas que convierten el conocimiento en acción evitan la "trampa de conversación inteligente". Los ejecutivos deben usar planes, análisis, reuniones y presentaciones para inspirar hechos, no como sustitutos de la acción. Las empresas que actúan sobre su conocimiento también eliminan el miedo, abolen la competencia interna destructiva, mida lo que importa y promueva líderes que entiendan el trabajo que las personas hacen en sus empresas.
There are no comments on this title.