Rethinking the MBA : business education at a crossroads / Srikant M. Datar, David A. Garvin, Patrick G. Cullen.
Material type: TextLanguage: English Publisher: Boston, Massachusetts : Harvard Business Press, 2010Description: x, 378 páginas : gráficas ; 25 cmContent type: texto Media type: sin mediación Carrier type: volumenISBN: 9781422131640Subject(s): Educación superior | Educación y globalización | Calidad de la educación superior | Escuelas de administración | Planes de estudio universitarioDDC classification: 378.107Item type | Current library | Collection | Call number | Copy number | Status | Date due | Barcode | Item holds |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Libros |
Biblioteca CESA
Diagonal 34 A No. 5 A - 23 Casa Incolda PBX: 339 53 00 serviciosbiblioteca@cesa.edu.co |
General | 378.107 / D232r 2010 (Browse shelf(Opens below)) | Ej.1 | Available | 7101026099 |
Browsing Biblioteca CESA shelves, Shelving location: Piso 2, Collection: General Close shelf browser (Hides shelf browser)
378.103 / S471u Universidad y marginalidad / | 378.103 / S568i Internships : theory and practice / | 378.103 / S568i Internships : theory and practice / | 378.107 / D232r 2010 Rethinking the MBA : business education at a crossroads / | 378.107 / H117h 1998 Hacia un marco de desarrollo de la universidad estatal : visión y acción desde la pertinencia: documento síntesis / | 378.107 / N899u 2009 Universidades / | 378.107 / N899u 2011 Universidades / |
Incluye índice y referencias bibliográficas.
Introduction : a degree in transition ; Part one. The state of MBA education ; 2. The changing MBA marketplace ; 3. A close look at the curriculum ; 4. A rising chorus of concerns ; 5. Meeting the challenges of globalization, leadership, and integration ; 6. Innovations in pedagogy and course design ; Part two. Institutional responses ; 7. University of Chicago Booth School of Business : flexibility and the discipline-based approach ; 8. INSEAD : the credo of globalization ; 9. The Center for Creative Leadership : leadership development at the core ; 10. Harvard Business School : general management and the focus on practice ; 11. Yale School of Management : integration and large-scale change ; 12. Stanford Graduate School of Business : customization and large-scale change ; Conclusion : business schools at a crossroads.
El pensamiento creativo y crítico exige mucha más atención. En este convincente y autoritativo libro, los autores: documentan inquietudes sobre las escuelas de negocios recogidas de amplias entrevistas con decanos y ejecutivos, hacen un análisis detallado de los currículos actuales y las tendencias emergentes en la educación empresarial de postgrado; proporcionan casos de estudio que muestran cómo los principales programas de MBA han comenzado a reinventarse a sí mismos para mejor; y, ofrecer ideas concretas sobre cómo las escuelas de negocios pueden superar los desafíos que vienen con la reinvención, incluida la obtención de nuevas habilidades en la facultad y la experimentación con nuevas pedagogías.
There are no comments on this title.