000 02994nam a2200325 i 4500
003 OSt
005 20240405010651.0
007 ta
008 230907s2023 njua gr 000 0 eng d
020 _a9780367349721
040 _aCO-BoCES
_bspa
_cCO-BoCES
_erda
041 0 _aeng
082 0 4 _223
_a370.7
_bET84
245 0 4 _aThe ethics of artificial intelligence in education :
_bpractices, challenges, and debates /
_cedited by Wayne Holmes and Kaśka Porayska-Pomsta
250 _aFirst edition
264 1 _aNew York :
_bRoutledge, Taylor & Francis Group,
_c2023
300 _a312 páginas :
_bilustraciones ;
_c24 cm.
336 _2rdacontent
_atexto
_btxt
337 _2rdamedia
_asin mediación
_bn
338 _2rdacarrier
_avolumen
_bnc
505 0 _aPart I: Ethics of AI In Education: An Outside Perspective 1. Learning to learn differently 2. Educational research and Artificial Intelligence in education: Identifying ethical challenges 3. AI in education: An opportunity riddled with challenges 4. Student-centered requirements for the ethics of AI in education 5. Pitfalls and pathways for trustworthy Artificial Intelligence in education Part II: Ethics of AI In Education: An Inside Perspective 6. Equity and Artificial Intelligence in education: Will "AIED" amplify or alleviate inequities in education? 7. Algorithmic fairness in education 8. Beyond "Fairness:" Structural (in)justice lenses on AI for education 9. The overlapping ethical imperatives of human teachers and their Artificially Intelligent assistants. 10. Integrating AI ethics across the computing curriculum
520 3 _aLa ética de la inteligencia artificial en la educación identifica y enfrenta cuestiones éticas clave generadas durante años de investigación, desarrollo e implementación de la IA en contextos de aprendizaje. Se están implementando cada vez más sistemas educativos adaptativos, automatizados y basados ​​en datos en universidades, escuelas y centros de formación corporativos en todo el mundo, pero las consecuencias éticas de utilizar estas tecnologías siguen sin explorarse. Este libro, que presenta perspectivas de expertos dentro y fuera de la comunidad académica AIED, proporciona a investigadores de IA, científicos del aprendizaje, tecnólogos educativos y otros preguntas, marcos, directrices, políticas y regulaciones para garantizar el impacto positivo de la inteligencia artificial en el aprendizaje.
_cEditor
650 1 7 _a Aprendizaje basado en explicaciones
_xAspectos éticos y morales
_945364
650 2 7 _aAprendizaje automático (Inteligencia Artificial)
_xAspectos éticos y morales
_924332
650 2 7 _aRepresentación del conocimiento (Teoría de la información)
_xAspectos éticos y morales
_945655
650 2 7 _aProcesamiento electrónico de datos en la educación
_965255
700 1 _aHolmes, Wayne
_966802
_d1959-
_eeditor
700 1 _aPorayska-Pomsta, Kaska,
_966806
_eeditor
942 _2ddc
_cBK
_h370.7
_mET84
999 _c31838
_d31838