000 | 02994nam a2200325 i 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | OSt | ||
005 | 20240405010651.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 230907s2023 njua gr 000 0 eng d | ||
020 | _a9780367349721 | ||
040 |
_aCO-BoCES _bspa _cCO-BoCES _erda |
||
041 | 0 | _aeng | |
082 | 0 | 4 |
_223 _a370.7 _bET84 |
245 | 0 | 4 |
_aThe ethics of artificial intelligence in education : _bpractices, challenges, and debates / _cedited by Wayne Holmes and Kaśka Porayska-Pomsta |
250 | _aFirst edition | ||
264 | 1 |
_aNew York : _bRoutledge, Taylor & Francis Group, _c2023 |
|
300 |
_a312 páginas : _bilustraciones ; _c24 cm. |
||
336 |
_2rdacontent _atexto _btxt |
||
337 |
_2rdamedia _asin mediación _bn |
||
338 |
_2rdacarrier _avolumen _bnc |
||
505 | 0 | _aPart I: Ethics of AI In Education: An Outside Perspective 1. Learning to learn differently 2. Educational research and Artificial Intelligence in education: Identifying ethical challenges 3. AI in education: An opportunity riddled with challenges 4. Student-centered requirements for the ethics of AI in education 5. Pitfalls and pathways for trustworthy Artificial Intelligence in education Part II: Ethics of AI In Education: An Inside Perspective 6. Equity and Artificial Intelligence in education: Will "AIED" amplify or alleviate inequities in education? 7. Algorithmic fairness in education 8. Beyond "Fairness:" Structural (in)justice lenses on AI for education 9. The overlapping ethical imperatives of human teachers and their Artificially Intelligent assistants. 10. Integrating AI ethics across the computing curriculum | |
520 | 3 |
_aLa ética de la inteligencia artificial en la educación identifica y enfrenta cuestiones éticas clave generadas durante años de investigación, desarrollo e implementación de la IA en contextos de aprendizaje. Se están implementando cada vez más sistemas educativos adaptativos, automatizados y basados en datos en universidades, escuelas y centros de formación corporativos en todo el mundo, pero las consecuencias éticas de utilizar estas tecnologías siguen sin explorarse. Este libro, que presenta perspectivas de expertos dentro y fuera de la comunidad académica AIED, proporciona a investigadores de IA, científicos del aprendizaje, tecnólogos educativos y otros preguntas, marcos, directrices, políticas y regulaciones para garantizar el impacto positivo de la inteligencia artificial en el aprendizaje. _cEditor |
|
650 | 1 | 7 |
_a Aprendizaje basado en explicaciones _xAspectos éticos y morales _945364 |
650 | 2 | 7 |
_aAprendizaje automático (Inteligencia Artificial) _xAspectos éticos y morales _924332 |
650 | 2 | 7 |
_aRepresentación del conocimiento (Teoría de la información) _xAspectos éticos y morales _945655 |
650 | 2 | 7 |
_aProcesamiento electrónico de datos en la educación _965255 |
700 | 1 |
_aHolmes, Wayne _966802 _d1959- _eeditor |
|
700 | 1 |
_aPorayska-Pomsta, Kaska, _966806 _eeditor |
|
942 |
_2ddc _cBK _h370.7 _mET84 |
||
999 |
_c31838 _d31838 |