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_erda
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_bSH531a
100 1 _963914
_aSharda, Ramesh,
_eautor.
_4aut
245 1 0 _aAnalytics, data science, & artificial intelligence :
_bsystems for decision support /
_cRamesh Sharda, Dursun Delen, Efraim Turban .
250 _aUndécima edición.
264 1 _aHoboken, New Jersey :
_bPearson Education Inc.,
_c2020.
300 _axxxv, 795 páginas :
_bilustraciones, gráficas ;
_c24 cm .
336 _atexto
_btxt
_2rdacontent
337 _asin mediación
_bn
_2rdamedia
338 _avolumen
_bnc
_2rdacarrier
500 _aIncluye glosario, índice y referencias bibliográficas.
505 0 _aPart I. Introduction to analytics and AI ; Chapter 1. An Overview of Business Analytics, Decision Support Systems, Business Intelligence, Data Science, and Artificial Intelligence ; Chapter 2. Artificial Intelligence: Concepts, Drivers, Major Technologies, and Business Applications ; Chapter 3. Nature of Data, Statistical Modeling, and Visualization ; Part II. Predictive analytics/machine learning ; Chapter 4. Data Mining Process, Methods, and Applications ; Chapter 5. Machine learning Techniques for Predictive Analytics ; Chapter 6. Deep Learning and Cognitive Computing ; Chapter 7. Text Mining, Sentiment Analysis, and Social Analytics ; Part III. Prescriptive analytics and big data ; Chapter 8. Prescriptive Analytics with Optimization and Simulation ; Chapter 9. Big Data, Location Analytics, and Cloud Computing ; Part IV. Robotics, social netwoorks, AI and IoT ; Chapter 10. Robotics: Industrial and Consumer Applications ; Chapter 11. Group Decision Making, Collaborative Systems, and AI Support ; Chapter 12. Knowledge Systems: Expert Systems, Recommenders, Chatbots, Virtual Personal Assistants, and Robo Advisors ; Chapter 13. The Internet of Things As a Platform for Intelligent Applications ; Part V. Caveats of analytics and AI ; Chapter 14. Implementation Issues: From Ethics and Privacy to Organizational and Societal Impacts. .
520 3 _aGuía líder en el mercado de análisis moderno, para tomar mejores decisiones comerciales Análisis, ciencia de datos e inteligencia artificial: Sistemas para el soporte de decisiones es la introducción más completa a tecnologías llamadas colectivamente análisis (o análisis de negocios ) y los métodos, técnicas y software fundamentales utilizados para diseñar y desarrollar estos sistemas. Los estudiantes se inspiran en ejemplos de organizaciones que han empleado análisis para tomar decisiones, mientras aprovechan los recursos de un sitio web complementario. Con seis nuevos capítulos, la undécima edición marca una reorganización importante que refleja un nuevo enfoque: el análisis y sus tecnologías habilitadoras, que incluyen inteligencia artificial, aprendizaje automático, robótica, chatbots e IoT. (Tomado de la página de Pearson)
650 1 4 _aInteligencia artificial
_xEnseñanza.
_927832
650 2 4 _aInteligencia de negocios.
_963905
650 2 4 _aAprendizaje automático (Inteligencia Artificial)
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650 2 4 _aProcesamiento de datos en línea.
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650 2 4 _aRobótica.
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650 2 4 _aCambio tecnológico .
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700 1 _aDelen, Dursun.
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700 1 _aTurban, Efraim.
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942 _2ddc
_cBK
_h006.31 /
_mSH531a 2020
999 _c30096
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