000 04304nam a2200361 i 4500
005 20240405004701.0
007 t||
008 180924s2017 nyuabdogr 000 0 eng d
020 _a9783319478678
_qVolumen 1
020 _a9783319478883
_qVolumen 2
020 _a9783319478944
_qVolumen 3
020 _a9783319478760
_qVolumen 4
040 _aCO-BoCES
_bspa
_cCO-BoCES
_erda
041 0 _aeng
082 0 4 _a333.72
_bH236h
245 0 0 _aHandbook of theory and practice of sustainable development in higher education /
_cEditor Walter Leal Filho.
264 1 _aNew York :
_bSpringer,
_c2017.
300 _a4 volúmenes :
_bilustraciones, mapas, gráficas, fotografías ;
_c23 cm .
336 _atexto
_btxt
_2rdacontent
337 _asin mediación
_bn
_2rdamedia
338 _avolumen
_bnc
_2rdacarrier
490 0 _aWorld sustainability series
504 _aIncluye referencias bibliográficas.
505 0 _aV.1 -- Part I. Sustainability in university contexts ; Inclusion of Sustainability in University Classrooms Through Methodology ; Controlling Risks Through Flexibility and Urban Integration: The Regeneration of Otaniemi Campus in Finland ; Sustainability Education: Towards Total Sustainability Management Teaching ; Fostering the Professionalization of Business Students Through Education for Sustainable Development at University ; Fauna Protection in a Sustainable University Campus: Bird-Window Collision Mitigation Strategies at Temple University -- V. 2 Sustainable Cities, Sustainable Universities: Re-Engineering the Campus of Today for the World of Tomorrow ; The Role of Kenya's Formal Higher Education in Sustainable Development Within the Context of Globalization ; Sustainable Development at Universities as Viewed Through the Lens of the PROMISE Framework for Sustainability ; The Role of Non-academic Staff in Designing the Green University Campus ; So Tell Me What You Want, What You Really Really Want -- V.3 Designing Sustainable Consumption and Production Systems in Higher Education Institutions: The Case of Solid Waste Management ; Sustainable Campus Management at Freie Universität Berlin-Governance and Participation Matter ; Education for Sustainability: A Wisdom Model ; ecoGIS-A Solution for Interactive Facility Management to Support the European Eco-Management and Audit Scheme (EMAS) ; A Real-World Lab Approach to the Carbon Neutral Campus Transition: A Case Study -- V.4 Achieving Resiliency Through Sustainable Literacy ; Learning and Teaching for a Sustainable Future ; Training Sustainability Change Agents: Lessons from International Water Education ; Awareness and Attitudes Towards Sustainable Development Amongst Higher Education Students in Penang, Malaysia ; Interdisciplinary Teamwork on Sustainable Development-The Top Ten Strategies Based on Experience of Student Initiated Projects.
520 1 _aEste Manual aborda el desarrollo sostenible en la educación superior desde una perspectiva integrada, abordando la escasez de publicaciones sobre el tema. Ofrece una descripción única de lo que las universidades de todo el mundo están haciendo para implementar el desarrollo sostenible (es decir, a través de la innovación curricular, investigación, actividades o proyectos prácticos) y cómo sus esfuerzos se relacionan con la educación para el desarrollo sostenible a nivel universitario. El Manual reúne una gran cantidad de información, ideas, mejores prácticas y lecciones aprendidas en el contexto de la ejecución de proyectos concretos, y evalúa los enfoques metodológicos para integrar el tema del desarrollo sostenible en los planes de estudio universitarios. Por último, documenta y difunde el verdadero tesoro de la experiencia práctica actualmente disponible sobre la sostenibilidad en la educación superior.
650 1 4 _aDesarrollo sostenible
_xEstudio y enseñanza
_950444
_vManuales .
650 2 4 _aCrecimiento sostenible
_xEstudio y enseñanza
_945583
_vManuales .
650 2 4 _aEducación superior
_xAspectos ambientales
_941606
_vManuales .
650 2 4 _aMétodos de enseñanza
_xAspectos ambientales
_932444
_vManuales .
650 2 4 _aUniversidades
_xAspectos ambientales
_951464
_vManuales.
700 1 _aLeal Filho, Walter,
_956576
_eeditor .
942 _2ddc
_cBK
_h333.72 /
_mH236h 2017
999 _c27258
_d27258