TY - BOOK AU - Sisodia,Rajendra AU - Henry,Timothy . AU - Eckschmidt,Thomas . AU - Agneessens,Jessica AU - Rushing,Haley TI - Conscious capitalism field guide: tools for transforming your organization SN - 9781633691704 U1 - 174.4 PY - 2018///. CY - Boston, Massachusetts : PB - Harvard Business Review Press KW - Ética empresarial KW - Aspectos morales y éticos KW - Responsabilidad social de los negocios KW - Corporaciones multinacionales KW - Capitalismo KW - Valores sociales N1 - Incluye índice; 1. Why conscious capitalism? ; 2. Starting the journey ; Part one. 3. Higher purpose: Introduction to organizational purpose ; 4. Discovering your purpose ; 5. Articulating your purpose ; 6. Enculturating your purpose ; Part two. 7. Stakeholder integration: The stakeholder model ; 8. Becoming stakeholder oriented ; 9. Identifying your stakeholders and mapping their needs ; 10. Embedding a stakeholder orientation ; Part three. Culture: 11. Introduction to conscious culture ; 12. Building a conscious culture - the conscious culture playbook ; 13. Evolving and deepening your culture ; Part four. Conscious leadership: 14. Introduction to conscious leadership ; 15. Becoming a selfless leader ; 16. Becoming more conscious ; 17. Organizational approach to conscious leadership ; Part five. Implementation: 18. Setting organizational priorities ; 19. Mobilizing the organization for the journey ; Epilogue: A letter to the CEO N2 - Se suscribe a la idea básica de que las empresas pueden hacer más que ganar dinero, pero no está seguro de cómo actuar sobre esa convicción o cómo compartirla con el resto de su organización. La Guía de campo sobre el capitalismo consciente, el seguimiento autorizado del exitoso libro Conscious Capitalism, de John Mackey, CEO de Whole Foods Market y el experto en liderazgo Raj Sisodia, le brinda las herramientas para compartir e implementar los principios de mayor propósito y negocios conscientes en toda su organización ER -