TY - BOOK AU - Lewrick,Michael AU - Link,Patrick . AU - Leifer,Larry . TI - The design thinking playbook: mindful digital transformation of teams, products, services, businesses and ecosystems SN - 9781119467472 U1 - 658.4063 PY - 2018///. CY - Hoboken, New Jersey : PB - John Wiley & Sons, Inc., KW - Innovación empresarial KW - Creatividad en los negocios KW - Pensamiento creativo KW - Aptitud creadora en los negocios KW - Creatividad e innovación KW - Innovaciones tecnológicas N1 - Incluye índice; Disponible en Ebsco Ebooks; 1. Understand design thinking ; What needs are addressed in the playbook? ; Why is process awareness key? ; How to get a good problem statement ; How to discover user needs ; How to build empathy whit the user ; How to find the right focus ; How to generate ideas ; How to structure and select ideas ; How to create a good prototype ; How to test efficiently ; 2. Transform organizations ; HOw to desing a creative space and environment ; What are the benefits of interdisciplinay teams? ; How to visualize ideas and stories ; How to design a good story ; How to trigger change as a facilitator ; How to prepare the organization for a new mindset ; Why strategic foresigh becomes a key capability ; 3. Design the future ; Why systems thinking helps to understand complexity ; How to apply lean business model thinking ; Why business ecosystem design becomes the ultimate lever ; How to bring it home ; Why some design criteria will change in the digital paradigm ; How to kick start digital transformation ; How artificial intelligence creates a personalized customer experience ; How to combine design thinking and data analytics to spur agility N2 - Design Thinking Playbook es una guía práctica para el futuro de los negocios. Al retroceder y cuestionar la mentalidad actual. Esta guía le brinda las herramientas y los marcos que necesita para iniciar una transformación digital. Design Thinking se trata de abordar las cosas de manera diferente con una fuerte orientación al usuario e iteraciones rápidas con equipos multidisciplinarios para resolver problemas perversos. Es igualmente aplicable a (rediseñar) productos, servicios, procesos, modelos de negocio y ecosistemas. Por supuesto, inspira innovación radical y enciende capacidades más allá del mero potencial. Inigualable como fuente de ventaja competitiva, Design Thinking es la fuerza impulsora detrás de quienes liderarán las industrias a través de transformaciones y evoluciones UR - http://cvirtual.cesa.edu.co/login?url=https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=nlebk&AN=1799266&lang=es&site=eds-live ER -