The
strategy and tactics of pricing
a guide to profitable decision making
Nagle, Thomas T.
1951-
creator
autor.
aut
Holden, Reed K. .
text
nju
2002
Third. edition .
monographic
eng
xxi, 398 páginas : ilustraciones ; 23 cm .
Con un enfoque práctico y un estilo animado, este libro proporciona una guía paso a paso integral, centrada en la gestión, integrada, para el análisis de precios y el desarrollo de estrategias. Numerosos ejemplos explicativos muestran cómo las empresas implementan con éxito o sin éxito estrategias de fijación de precios. Precios estratégicos; Costos; Análisis financiero; Clientes; Competencia; Estrategia de centro de precios; Precios del ciclo de vida; Gestión de percepciones de valor; Precios segmentados; Precios en y a través de canales de distribución; Ventajas competitivas; Investigación de clientes para precios; El derecho y la ética. Para gerentes de marketing, gerentes de productos, gerentes de precios, gerentes de planificación estratégica.
Chapter 1. Strategic planning: the harvest of your potential ; Chapter 2. Costs: how should they affect pricing decisions? ; Chapter 3. Financial analysis: pricing for profit ; Chapter 4. Customers: understanding and influencing the purchase decision ; Chapter 5. Competition: managing conflict thoughtfully ; Chapter 6. Pricing strategy: managing your market proactively ; Chapter 7. Life cycle pricing: adapting strategy in a chaging environment ; Chapter 8. Value based sales and negotiation: influencing customer behavior ; Chapter 9. Segmented pricing: tactics for separating markets ; Chapter 10. Pricing in the marketing mix. Developing an integrated strategy ; Chapter 11. Channel strategy: price management ; Chapter 12. Competitive advantages: establishing foundations for more profitable pricing ; Chapter 13. Measuring perceived value and price sensitivity: research techniques to supplement judgment ; Chapter 14. Ethics and the law: understanging the constraints on pricing. .
general
Thomas T. Nagle y Reed K. Holden.
Incluye índice.
Precios
Política de precios
Determinación de precios
Estrategias competitivas
Ventaja competitiva
658.816 N149s
: The Prentice Hall Internacional series in marketing
9780130262486
CO-BoCES
190809
20240309102820.0
spa