TY - BOOK AU - Mazzocchi,Mario TI - Statistics for marketing and consumer research SN - 9781412911221 U1 - 658.83 PY - 2008/// CY - California PB - Sage, KW - Investigación de mercadeo KW - Métodos estadísticos KW - Administración de mercadeo KW - Análisis de mercadeo KW - Comportamiento del consumidor KW - Investigaciones N1 - Incluye índice y referencias bibliográficas; Part I. Collecting, preparing and checking the data ; 1. Measurement, Errors and Data for Consumer Research ; 2. Secondary Consumer Data ; 3. Primary Data Collection ; 4. Data Preparation and Descriptive Statistics ; Part II. Sampling, probability and inference ; 5. Sampling ; 6. Hypothesis Testing ; 7. Analysis of Variance ; Part III. Relationships among variables ; 8. Correlation and Regression ; 9. Association, Log-linear Analysis and Canonical Correlation Analysis ; 10. Factor Analysis and Principal Component Analysis ; Part IV. Classification and segmentation techniques ; 11. Discriminant Analysis ; 12. Cluster Analysis ; 13. Multidimensional Scaling ; 14. Correspondence Analysis ; Part V. Further methods in multivariate analysis ; 15. Structural Equation Models ; 16. Discrete Choice Models ; 17. The End (and Beyond) N2 - Equilibrando la simplicidad con el rigor técnico, esta guía práctica de las técnicas estadísticas esenciales para la investigación en marketing y campos relacionados, describe cada método y muestra cómo se aplican. Se incluyen conjuntos de datos reales y guías detalladas sobre el uso del software apropiado junto con la discusión de: - Muestreo - Gestión de datos y paquetes estadísticos - Evaluación de la hipótesis - Análisis de conglomerados - Modelado de ecuaciones estructurales ER -