The friction project : how smart leaders make the right things easier and the wrong things harder / Robert I. Sutton & Huggy Rao.
Material type: TextLanguage: English Publisher: New York : St. Martin's Press, 2024Edition: Primera ediciónDescription: viii, 293 páginas : ilustraciones ; 23 cmContent type: texto Media type: sin mediación Carrier type: volumenISBN: 9781250284419 Subject(s): Toma de decisiones -- Aspectos psicológicos | Administración industrial -- Toma de decisiones | Cambio organizacional | Liderazgo -- Aspectos psicológicos | Solución de problemasDDC classification: 658.403Item type | Current library | Collection | Call number | Copy number | Status | Date due | Barcode | Item holds |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Libros |
Biblioteca CESA
Diagonal 34 A No. 5 A - 23 Casa Incolda PBX: 339 53 00 serviciosbiblioteca@cesa.edu.co |
General | 658.403 / SU967f 2024 (Browse shelf(Opens below)) | Ej.1 | Available (Sin restricciones) | 7109101748 |
Browsing Biblioteca CESA shelves, Shelving location: Novedades, Collection: General Close shelf browser (Hides shelf browser)
658.4012 / M478s 2020 The strategy book : how to think and act strategically to deliver outstanding results / | 658.4012 / V152g 2024 El GEA : la historia completa del grupo empresarial antioqueño / | 658.4012 / W335s 2024 The six disciplines of strategic thinking : leading your organization into the future / | 658.403 / SU967f 2024 The friction project : how smart leaders make the right things easier and the wrong things harder / | 658.4063 / R972 2023 Ruta empresarial : estrategias para la nueva era de los negocios / | 658.408 / SO716 2020 Sostenibilidad en la cadena de valor : informe del laboratorio empresarial CESA 2020-1 / | 658.4092 / A174m 2021 Más allá del mito : una visión menos adornada de cómo piensan y actúan los emprendedores / |
Incluye referencias bibliográficas.
Part I: Setting the stage. Introduction: Why friction is terrible and wonderful, and how you can fix it ; Our friction project ; Part II: The elements friction fixing. A trustee of others' time ; Friction forensics: The easy way or the hard way? ; How friction fixers do their work: The help pyramid ; Part III: The friction traps: Intervention points for friction fixers. Oblivious leaders: Overcoming power poisoning ; Addition sickness: Putting the subtraction mindset to work ; Broken connections: On preventing coordination snafus ; Jargon monoxide: On the drawbacks and (limited) virtues of hollow and impenetrable babble ; Fast and frenzied: When and how to apply good friction ; Part IV: The wrap-up. Your friction project.
La gente no decide con su cerebro consciente, sino por instinto. Y según la experta en marketing Leslie Zane, si quieres promocionar un producto, una idea o a ti mismo, debes conectarte con tu audiencia a un nivel instintivo. Para hacer esto, es necesario comprender la neurociencia de la elección del consumidor y emplear técnicas que funcionen con el cerebro de una persona, no contra él. Cuantas más impresiones positivas tengamos de una marca concreta, más conexiones neuronales se formarán. Ya sea que sea un emprendedor, un ejecutivo de Fortune 500, un profesional de marketing o un buscador de empleo, dominar el poder del instinto lo ayudará a potenciar el crecimiento y convertirse en la mejor y más inmediata opción para su audiencia. Editor
There are no comments on this title.