The everything war : Amazon's ruthless quest to own the world and remake corporate power / Dana Mattioli.
Material type: TextLanguage: English Publisher: New York : Little, Brown and Company, 2024Edition: Primera ediciónDescription: xix, 391 páginas : ilustraciones ; 23 cmContent type: texto Media type: sin mediación Carrier type: volumenISBN: 9780316269773Subject(s): Bezos, Jeffrey Preston 1964- | Amazon.com (Firma comercial) | Monopolios -- Estados Unidos | Comercio electrónico -- Estados Unidos | Mercadeo por internet -- Estudio de casos -- Estados Unidos | Industrias y comercio del libro -- Estados UnidosDDC classification: 381.14Item type | Current library | Collection | Call number | Copy number | Status | Date due | Barcode | Item holds |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Libros |
Biblioteca CESA
Diagonal 34 A No. 5 A - 23 Casa Incolda PBX: 339 53 00 serviciosbiblioteca@cesa.edu.co |
General | 381.14 / M444e 2024 (Browse shelf(Opens below)) | Ej,1 | Available (Sin restricciones) | 7109102211 |
Browsing Biblioteca CESA shelves, Shelving location: Novedades, Collection: General Close shelf browser (Hides shelf browser)
378.101 / R436l 2024 Lineamientos de gobierno corporativo para Instituciones de Educación Superior / | 378.861 / AL454c 2024 El CESA : 50 años a la vanguardia de la formación empresarial en Colombia / | 378.861 / AL454c 2024 El CESA : 50 años a la vanguardia de la formación empresarial en Colombia / | 381.14 / M444e 2024 The everything war : Amazon's ruthless quest to own the world and remake corporate power / | 621.988 / ST814b 2024 The business of additive manufacturing : 3D printing and the 4th industrial revolution / | 650.1 / Z28p 2024 The power of instinct : the new rules of persuasion in business and life / | 658 / D255u 2024 The unaccountability machine : why big systems make terrible decisions--and how the world lost its mind / |
Incluye referencias bibliográficas.
Prologue: The paradox ; Part I: Building the juggernaut. What Main Street didn't see coming ; Growth over profits ; "The invasion of the MBAs" ; Spreading its tentacles ; Inside your home ; Venture capital or corporate espionage? ; Part II: War games. Loopholes, power plays, and a billionaire's media gamble ; Crafting the message ; Techlash ; Watering flowers in rotten soil ; Amazon proofing ; Less friction, more sellers, more sales (even counterfeits) ; In the arena ; Congress calls on Amazon ; Part III: Showdown. The world shuts down and Amazon comes out a winner ; Bezos (finally) goes to Washington ; "Too much toxicity to make it worthwhile" ; The FTC sues Amazon ; Epilogue.
En 2017, Lina Khan publicó un artículo que acusaba a Amazon de ser un monopolio, de haber crecido tanto y estar integrado en tantas industrias, que era similar a una Standard Oil moderna. Sin embargo, a diferencia del imperio de Rockefeller, la compañía de Bezos había crecido. De hecho, durante más de veinte años, Amazon se había convertido en un favorito de Wall Street y su enfoque de "obsesión por el cliente" lo hacía indeleblemente atractivo para los consumidores de todo el mundo. la empresa no fue benevolente; operó de manera que se asegurara de mantenerse en la cima. El periódico de Lina Khan encendería un fuego en Washington y, en cuestión de años, ella se convertiría en la directora de la FTC. En 2023, la FTC presentó una demanda. demanda por monopolio contra Amazon en lo que puede convertirse en uno de los casos antimonopolio más grandes del siglo XXI. Editor
There are no comments on this title.