The business of additive manfacturing : 3D printing and the 4th industrial revolution / Harm-Jan Steenhuis.
Material type: TextLanguage: English Series: Routledge Studies in Innovation, Organizations and Technology SeriesPublisher: Abingdon, England : Routledge, 2024Edition: Primera ediciónDescription: 187 páginas : ilustraciones ; 23 cmContent type: texto Media type: sin mediación Carrier type: volumenISBN: 9781484258415Subject(s): Impresión 3D | Prototipado rápido | Bioimpresión 3D | Procesos de manufactura -- automatización | Control de la producción -- AutomatizaciónDDC classification: 621.988Item type | Current library | Collection | Call number | Copy number | Status | Date due | Barcode | Item holds |
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General | 621.998 / ST814b 2024 (Browse shelf(Opens below)) | Ej.1 | Procesos técnicos (Sin restricciones) | 7109102216 |
Incluye referencias bibliográficas.
CHAPTER 1: Manufacturing in the 21st centuryShift to services Rise of developing countriesReality of manufacturingIndustry 4.0Additive manufacturingStructure of the book ; CHAPTER 2: Additive Manufacturing or 3D Printing: seven typesComparing ‘traditional’ and AMMaterial extrusion (MEX)VAT Photopolymerization (VPP)Powder bed fusion (PBF)Material jetting (MJT) and binder jetting (BJT)Directed energy deposition (DED) and sheet lamination (SHL)CombinationConcluding remarks on AM technologyCHAPTER 3: The AM Business case ; CHAPTER 4: The spread of AM TechnologyTechnology and the economyAdoption and diffusionAdoption of the high technology: AM ; CHAPTER 5: The AM Business Case II: Across the Value ChainDelivering value The client order decoupling point and serviceIllustrative example ;CHAPTER 6: ApparelWhat is being 3D printed in apparelPerformance: why AM printing is used for apparelHow apparel is 3D printed: use of AM technologyWhere apparel is 3D printed: AM in the apparel value chainDiffusion and challenges of AM in apparel
Aunque la fabricación aditiva (AM), también conocida como impresión 3D, existe desde hace casi 40 años, pocas personas saben cómo funciona realmente y el enorme impacto y beneficios que ofrece. Este libro explica qué es la AM, utilizando teorías comerciales para explicar e ilustrar por qué la AM se utiliza cada vez más en todas las industrias. El libro traduce tecnología de ingeniería compleja en terminología gerencial relevante, utilizando ejemplos del mundo real de industrias como la indumentaria, la construcción y el transporte. Proporciona una introducción a los conocimientos técnicos de la fabricación aditiva antes de ampliar las aplicaciones, oportunidades y desafíos de los modelos de negocio. Al ofrecer una perspectiva gerencial única, este libro está dirigido principalmente a una audiencia académica y a aquellos que investigan en disciplinas empresariales, incluida la gestión de tecnología, la fabricación, la producción y la gestión de operaciones. También se puede utilizar en cursos de negocios emergentes en AM. Editor
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