Statistics for Business : Decision making and analysis / Robert Stine, Dean Foster.
Material type: TextLanguage: English Publisher: Boston : Pearson, 2016Edition: Third editionDescription: xxvi, 830 páginas ; ilustraciones ; 28 cmContent type: texto Media type: sin mediación Carrier type: volumenISBN: 9780134497167Subject(s): Estadística para administración | Probabilidades | Correlación (Estadística) | Estadística matemática | Análisis de regresión | Inferencia (Lógica)DDC classification: 519.5Item type | Current library | Collection | Call number | Copy number | Status | Date due | Barcode | Item holds |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Libros |
Biblioteca CESA
Diagonal 34 A No. 5 A - 23 Casa Incolda PBX: 339 53 00 serviciosbiblioteca@cesa.edu.co |
General | 519.5 / ST859 2016 (Browse shelf(Opens below)) | Ej.1 | Available (Sin restricciones) | 7109102028 |
Part I. Variation ; 1. Introduction ; 2. Data ; 3. Describing categorical data ; 4. Describing numerical data ; 5. Association between categorical variables ; 6. Association between quantitative variables ; Part II. Probability ; 7. Probability ; 8. Conditional probability ; 9. Random variables ; 10. Association between random variables ; 11.Probability models for counts ; 12. The normal probability model ; Part III. Inference ; 13. Samples and surveys ; 14. Sampling variation and quality ; 15. Confidence intervals ; 16. Statistical tests ; 17. Comparison ; 18 Inference for counts ; Part IV. Regression models ; 19. Linear patterns ; 20. Curved patterns ; 21. The simple regression model ; 22. Regression diagnostics ; 23. Multiple regression ; 24. Building regression models ; 25. Categorical explanatory variables ; 26. Analysis of variance ; 27. Time series.
Esta edición enfatiza un enfoque basado en aplicaciones, en el que los lectores aprenden a trabajar con datos para tomar decisiones. En esta presentación contemporánea de las estadísticas empresariales, los lectores aprenden a abordar las decisiones empresariales a través de una estrategia de toma de decisiones de 4M Analytics (motivación, método, mecánica y mensaje) para comprender mejor cómo un contexto empresarial motiva el proceso estadístico y cómo los resultados informan un curso de acción. Cada capítulo incluye sugerencias sobre el uso de Excel, Minitab Express y JMP para realizar cálculos, lo que indica al lector la dirección correcta para comenzar con el análisis de datos.
There are no comments on this title.