The business of media distribution : monetizing film, TV, and video content in an online world / Jeffrey C. Ulin.
Material type: TextLanguage: English Series: |a American Film Market presentsPublisher: New York : Routledge, Taylor and Francis Group, 2019Edition: Tercera ediciónDescription: 606 páginas : ilustraciones ; 25 cmContent type: texto Media type: sin mediación Carrier type: volumenISBN: 9780815353362Subject(s): Películas cinematográficas -- Mercadeo -- Aspectos económicos | Medios digitales -- Mercadeo -- Aspectos económicos | Televisión digital -- Mercadeo -- Aspectos económicos | Cine -- Producción y dirección -- MercadeoDDC classification: 384.55Item type | Current library | Collection | Call number | Copy number | Status | Date due | Barcode | Item holds |
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General | 384.55 / UL39b 2019 (Browse shelf(Opens below)) | Ej.1 | Available (Sin restricciones) | 7109101957 |
Market opportunity and segmentation: the diverse role of studios and networks ; Intellectual property assets enabling distribution: the business of creating, marketing, and protecting an idea ; Financing production: studios and networks as venture capitalists ; Theatrical distribution ; The (non-download, non-streaming) home video business ; Television distribution ; Internet streaming and a new paradigm matures: on-demand and multi-screen access, FAANG+, cord-cutting, online originals, cloud applications, social media, changing how we watch, direct from the creator, and more ; Ancillary revenues: merchandising, video games, hotels, pay-per-view and transactional VOD roots, airlines, and other markets ; Marketing ; Making money: net profits, Hollywood accounting, and the relative simplicity of online revenue sharing.
En esta edición actualizada del artículo básico de la industria, el experimentado ejecutivo de medios Jeffrey C. Ulin relaciona la teoría y la práctica empresarial en segmentos clave del mercado global (cine, televisión y en línea/digital) brindándole una perspectiva privilegiada sobre la distribución de medios. que no se puede encontrar en ningún otro lugar: - Incluye perspectivas de ejecutivos clave de la industria en estudios, cadenas y líderes en línea, incluidos Fox, Paramount, Lucasfilm, USA Network, BSkyB, YouTube, Hulu, Microsoft y muchos más. Explora el crecimiento explosivo del mercado chino, tanto a través de la taquilla local como de su participación en la financiación de largometrajes de Hollywood.
Editor.
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