Normal view MARC view ISBD view

Open innovation : the new imperative for creating and profiting from technology / Henry W. Chesbrough ; prólogo por John Seely Brown

By: Chesbrough, Henry W, 1956- [autor].
Contributor(s): Brown, John Seely [prólogo].
Material type: TextTextPublisher: Boston, Massachusetts : Harvard Business School Press, 2003Description: xxxi, 227 páginas : ilustraciones ; 23 cm.Content type: texto Media type: sin mediación Carrier type: volumenISBN: 9781422102831.Subject(s): Innovación empresarial -- Estrategia y técnicas | Innovaciones tecnológicas -- Aspectos sociales | Cambio tecnológico | Creatividad en los negocios | Nuevas empresasDDC classification: 658.4063
Contents:
1. Xerox PARC: the achievements and limits of closed innovation ; 2. The closed innovation paradigm ; 3. The open innovation paradigm ; 4. The business model: connecting internal and external innovation ; 5. From closed to open innovation: the transformation of the IBM corpation ; 6. Open innovation @ intel ; 7. Creating new ventures out of internal technologies: lucent's new ventures group ; 8. Business models and managing intellectual property ; 9. Making the transition: open innovation strategies and tactis.
Abstract: Henry Chesbrough ha realizado una excelente investigación y escrito sobre la comercialización de la tecnología, el papel y el contexto cambiantes de la I + D. Este libro representa una poderosa síntesis de ese trabajo en la forma de un nuevo paradigma para administrar la investigación corporativa y llevar nuevas tecnologías al mercado. Chesbrough articula de manera impresionante sus ideas y cómo se conectan entre sí, tejiendo varias áreas dispares de trabajo de I + D, emprendimiento corporativo, spin-off. Tomado de la fuente
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Copy number Status Date due Barcode Item holds
Libros Libros Biblioteca CESA

serviciosbiblioteca@cesa.edu.co

Novedades
General 658.4063 / C524 2003 (Browse shelf) Ej.1 Available 7101028938
Total holds: 0

Incluye índice (217-225)

1. Xerox PARC: the achievements and limits of closed innovation ; 2. The closed innovation paradigm ; 3. The open innovation paradigm ; 4. The business model: connecting internal and external innovation ; 5. From closed to open innovation: the transformation of the IBM corpation ; 6. Open innovation @ intel ; 7. Creating new ventures out of internal technologies: lucent's new ventures group ; 8. Business models and managing intellectual property ; 9. Making the transition: open innovation strategies and tactis.

Henry Chesbrough ha realizado una excelente investigación y escrito sobre la comercialización de la tecnología, el papel y el contexto cambiantes de la I + D. Este libro representa una poderosa síntesis de ese trabajo en la forma de un nuevo paradigma para administrar la investigación corporativa y llevar nuevas tecnologías al mercado. Chesbrough articula de manera impresionante sus ideas y cómo se conectan entre sí, tejiendo varias áreas dispares de trabajo de I + D, emprendimiento corporativo, spin-off. Tomado de la fuente

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer