Platform scale : how an emerging business model helps startups buil large empires with minimum investment / Sangeet Paul Choudary.
Material type:![Text](/opac-tmpl/lib/famfamfam/BK.png)
Item type | Current library | Collection | Call number | Copy number | Status | Date due | Barcode | Item holds |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Biblioteca CESA
Diagonal 34 A No. 5 A - 23 Casa Incolda PBX: 339 53 00 serviciosbiblioteca@cesa.edu.co |
General | 658.872 / C552p 2015 (Browse shelf(Opens below)) | Ej.1 | Available | 7101028891 |
1. An introduction to interaction first business ; The revolution will be platformed ; The platform manifesto ; The rise of the interaction first business ; The platform stack ; The inner workings of platform scale ; 2. Designing the interation first platform ; The new new value ; Uber´s drivers, Google´s crawlers and GEs machines ; Building an interaction first platform business ; Uber, Etsy and the internet of everybody ; Personalization mechanics ; The core interaction ; Pull facilitate match ; The platform canvas ; Emergence ; 3. Building interaction first platform ; Interaction drivers ; Building user contribution systems ; Frictionless like Instagram ; The creation of cumulative value ; The traction friction matrix ; Sampling costs ; Trust drivers interaction ; Uber Vs. Lyft and interation failure ; Interaction ownership and the taskrabbit problem ; 4. Solving chicken and egg problems ; A design pattern for sparking interactions ; Activating the standole mode ; How paypal and reddit faked their way to traction ; Every poducer organizes their own party ; Bringing in the ladies ; The curious case of new payment mechanisms ; Drink your own kool aid ; Be berrow, steal and the world of supply proxies ; Disrupting craigslist ; Starting with micromarkets ; From Twitter to Tinder ; 5. Virality: scale in a networked world ; Transitioning to platform scale ; Instagram´s moonshot moment ; Going viral ; Architecting diseases ; A design first approach to viral growth ; Building viral engines ; The viral canvas ; 6. Reverse network effects ; A scaling framework for platforms ; Reverse network effects ; manifestations of reverse network effects ; Designing the anti viral, anto social network.
Durante la última década, más o menos, estamos viendo el surgimiento de una nueva forma de escala. Las nuevas empresas de hoy en día que se escalan masivamente, que crecen rápidamente a millones de usuarios y miles de millones en valoración, no venden un producto o servicio. En cambio, construyen una plataforma en la que otros pueden crear e intercambiar valor. Las múltiples manifestaciones del modelo de negocio de la plataforma (redes sociales, economía de pares, criptomonedas, API y ecosistemas de desarrolladores, Internet de las cosas, modelos de crowdsourcing y muchas otras) se están volviendo cada vez más relevantes. Sin embargo, la mayoría de las nuevas ideas de plataformas fracasan porque el diseño empresarial y las estrategias de crecimiento involucradas en la creación de plataformas no se comprenden bien. Platform Scale establece un enfoque estructurado para diseñar y hacer crecer un modelo de negocio de plataforma y aborda los factores clave que conducen al éxito y al fracaso de estos negocios.
There are no comments on this title.