Local cover image
Local cover image

The Sage handbook of qualitative business and management research methods / editores Catherine Cassell, Ann L. Cunliffe y Gina Grandy.

Contributor(s): Cassell, Catherine [editor .] | Cunliffe, Ann L [editor .] | Grandy, Gina [editor .]Material type: TextTextLanguage: English Publisher: Los Ángeles, California : Sage Publications, Inc.; Sage reference, 2018Description: 2 volúmenes : ilustraciones ; 24 cmContent type: texto Media type: sin mediación Carrier type: volumenISBN: 9781526429278 ; 9781526429261 Subject(s): Gestión empresarial -- Investigaciones | Investigaciones en administración | Investigación cualitativa -- Metodología | Metodología en administración -- Investigaciones | Métodos de investigaciónDDC classification: 650.07
Contents:
v.1. History and traditions ; Part I. Influential traditions ; 2. Positivist Qualitative Methods ; 3. Qualitative Research as Interpretive Social Science ; 4. Pragmatism: A philosophy of practice ; 5. Critical management studies ; 6. Poststructuralism ; 7. Mixed Methods ; 8. Resisting Colonization in Business and Management Studies: From Postcolonialism to Decolonization ; 9. Feminist Methodologies ; 10. Indigenous Qualitative Research ; 11. An introduction to constructionism for qualitative researches in business and management ; Part II. Research designs ; Part III. The research ; Part IV. Challenges -- v.2. Methods and challenges ; Part I. Contemporary methods ; 2. Autoethnography ; 3. Archival Research ; 4. Rhetoric ; 5. Stories and narratives ; 6. Organizational Discourse Analysis ; 7. Towards the wholesome interview: Technical, social and political dimensions. ; 8. Group Methods ; 9. Sociomateriality and Qualitative Research: Method, Matter and Meaning ; 10. Analysing Fiction: The example of women's work in Disney Animations (1937-2013) ; 11. Dramaturgical Methods ; 12. Capturing the Complexity of Daily Workplace Experiences Using Qualitative Diaries ; 13. Going with the flow: Shadowing in Organisations ; 14. Thematic Analysis in Organizational Research ; Part II. Visual methods ; Part III. Methodological developments.
Abstract: El manual sage de métodos cualitativos de investigación empresarial y de gestión proporciona una visión general de los métodos de investigación cualitativa en el campo empresarial y de gestión. Al reunir a un equipo de investigadores internacionales líderes, los capítulos ofrecen una visión general integral de la historia y las tradiciones que sustentan la investigación cualitativa en el campo. Los capítulos de este volumen se han organizado en cuatro partes temáticas: La primera parte explora las tradiciones influyentes que sustentan la investigación cualitativa, como el positivismo, el interpretativismo, el pragmatismo, el construccionismo y más. La segunda parte analiza los diseños de investigación, que abarcan etnografía, investigación de campo, investigación de acción, estudios de casos, metodologías de procesos y prácticas.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Collection Call number Vol info Copy number Status Date due Barcode Item holds
Libros Libros Biblioteca CESA

Diagonal 34 A No. 5 A - 23 

Casa Incolda

PBX: 339 53 00

serviciosbiblioteca@cesa.edu.co

Piso 1
General 650.07 / SA129s 2018 (Browse shelf(Opens below)) V.1 Ej.1 Available 7101028659
Libros Libros Biblioteca CESA

Diagonal 34 A No. 5 A - 23 

Casa Incolda

PBX: 339 53 00

serviciosbiblioteca@cesa.edu.co

Piso 1
General 650.07 / SA129s 2018 (Browse shelf(Opens below)) V.2 Ej.1 Available 7101028658
Total holds: 0

Incluye índice y referencias bibliográficas.

v.1. History and traditions ; Part I. Influential traditions ; 2. Positivist Qualitative Methods ; 3. Qualitative Research as Interpretive Social Science ; 4. Pragmatism: A philosophy of practice ; 5. Critical management studies ; 6. Poststructuralism ; 7. Mixed Methods ; 8. Resisting Colonization in Business and Management Studies: From Postcolonialism to Decolonization ; 9. Feminist Methodologies ; 10. Indigenous Qualitative Research ; 11. An introduction to constructionism for qualitative researches in business and management ; Part II. Research designs ; Part III. The research ; Part IV. Challenges -- v.2. Methods and challenges ; Part I. Contemporary methods ; 2. Autoethnography ; 3. Archival Research ; 4. Rhetoric ; 5. Stories and narratives ; 6. Organizational Discourse Analysis ; 7. Towards the wholesome interview: Technical, social and political dimensions. ; 8. Group Methods ; 9. Sociomateriality and Qualitative Research: Method, Matter and Meaning ; 10. Analysing Fiction: The example of women's work in Disney Animations (1937-2013) ; 11. Dramaturgical Methods ; 12. Capturing the Complexity of Daily Workplace Experiences Using Qualitative Diaries ; 13. Going with the flow: Shadowing in Organisations ; 14. Thematic Analysis in Organizational Research ; Part II. Visual methods ; Part III. Methodological developments.

El manual sage de métodos cualitativos de investigación empresarial y de gestión proporciona una visión general de los métodos de investigación cualitativa en el campo empresarial y de gestión. Al reunir a un equipo de investigadores internacionales líderes, los capítulos ofrecen una visión general integral de la historia y las tradiciones que sustentan la investigación cualitativa en el campo. Los capítulos de este volumen se han organizado en cuatro partes temáticas: La primera parte explora las tradiciones influyentes que sustentan la investigación cualitativa, como el positivismo, el interpretativismo, el pragmatismo, el construccionismo y más. La segunda parte analiza los diseños de investigación, que abarcan etnografía, investigación de campo, investigación de acción, estudios de casos, metodologías de procesos y prácticas.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image
Hola