Local cover image
Local cover image

Strategic management : competitiveness & globalization concepts / Michael A. Hitt, R. Duane Ireland y Robert E. Hoskisson.

By: Hitt, Michael A [autor.]Contributor(s): Ireland, R. Duane | Hoskisson, Robert EMaterial type: TextTextLanguage: English Publisher: Boston, Massachusetts : Cengage Learning, 2017Edition: Twelfth editionDescription: xxiii, 442 páginas : ilustraciones, gráficas, fotografías ; 26 cmContent type: texto Media type: sin mediación Carrier type: volumenISBN: 9781305502208Subject(s): Gestión empresarial | Planificación estratégica | Estrategias empresariales | Ventaja competitiva | Crecimiento empresarial | Casos en administraciónDDC classification: 658.4012
Contents:
Part 1. Strategic Management Inputs ; 1. Strategic Management and Strategic Competitiveness ; 2. The External Environment: Opportunities, Threats, Industry Competition, and Competitor Analysis ; 3. The Internal Organization: Resources, Capabilities, Core Competencies, and Competitive Advantages ; Part 2. Strategic actions: strategy formulation ; 4. Business-Level Strategy ; 5. Competitive Rivalry and Competitive Dynamics ; 6. Corporate-Level Strategy ; 7. Merger and Acquisition Strategies ; 8. International Strategy ; 9. Cooperative Strategy ; Part 3. Strategic actions: strategy implementation ; 10. Corporate Governance ; 11. Organizational Structure and Controls ; 12. Strategic Leadership.
Abstract: Presente a sus alumnos la gestión estratégica con el texto líder del mercado que establece el estándar para el área del curso. Escrito por académicos respetados que han enseñado gestión estratégica en todos los niveles educativos, Hitt, Irlanda, y la última edición de Hoskisson proporcionan un análisis intelectualmente rico, pero práctico, de gestión estratégica. El modelo clásico de organización industrial se combina con una visión de la empresa basada en los recursos para proporcionar a los estudiantes una comprensión completa de cómo las empresas actuales establecen ventajas competitivas y crean valor para las partes interesadas. La investigación de vanguardia se presenta con un fuerte enfoque global, con más de 500 empresas emergentes y establecidas. Los nuevos casos iniciales introducen conceptos de capítulos, y los mini casos ofrecen nuevos contextos de estudio.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Collection Call number Copy number Status Date due Barcode Item holds
Libros Libros Biblioteca CESA

Diagonal 34 A No. 5 A - 23 

Casa Incolda

PBX: 339 53 00

serviciosbiblioteca@cesa.edu.co

Piso 1
General 658.4012 / H676s 2017 (Browse shelf(Opens below)) Ej.1 Available 7101028505
Total holds: 0

Incluye índice de compañías y nombres.

Part 1. Strategic Management Inputs ; 1. Strategic Management and Strategic Competitiveness ; 2. The External Environment: Opportunities, Threats, Industry Competition, and Competitor Analysis ; 3. The Internal Organization: Resources, Capabilities, Core Competencies, and Competitive Advantages ; Part 2. Strategic actions: strategy formulation ; 4. Business-Level Strategy ; 5. Competitive Rivalry and Competitive Dynamics ; 6. Corporate-Level Strategy ; 7. Merger and Acquisition Strategies ; 8. International Strategy ; 9. Cooperative Strategy ; Part 3. Strategic actions: strategy implementation ; 10. Corporate Governance ; 11. Organizational Structure and Controls ; 12. Strategic Leadership.

Presente a sus alumnos la gestión estratégica con el texto líder del mercado que establece el estándar para el área del curso. Escrito por académicos respetados que han enseñado gestión estratégica en todos los niveles educativos, Hitt, Irlanda, y la última edición de Hoskisson proporcionan un análisis intelectualmente rico, pero práctico, de gestión estratégica. El modelo clásico de organización industrial se combina con una visión de la empresa basada en los recursos para proporcionar a los estudiantes una comprensión completa de cómo las empresas actuales establecen ventajas competitivas y crean valor para las partes interesadas. La investigación de vanguardia se presenta con un fuerte enfoque global, con más de 500 empresas emergentes y establecidas. Los nuevos casos iniciales introducen conceptos de capítulos, y los mini casos ofrecen nuevos contextos de estudio.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image
Hola