Pedagogical knowledge and the changing nature of the teaching profession / Editor Sonia Guerriero.
Material type: TextLanguage: English Series: : Educational research and innovationPublisher: Paris : Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económicos - OECD, 2017Description: 274 páginas : ilustraciones, gráficas ; 28 cmContent type: texto Media type: sin mediación Carrier type: volumenISBN: 9789264270688Subject(s): Educación -- Enseñanza | Formación de docentes | Tecnología educativa | Gestión del conocimiento | Teoría del conocimiento -- Enseñanza | Aptitud pedagógicaDDC classification: 371.102Item type | Current library | Collection | Call number | Copy number | Status | Date due | Barcode | Item holds |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Libros |
Biblioteca CESA
Diagonal 34 A No. 5 A - 23 Casa Incolda PBX: 339 53 00 serviciosbiblioteca@cesa.edu.co |
General | 371.102 / P371p 2017 (Browse shelf(Opens below)) | Ej.1 | Available | 7101027945 |
Browsing Biblioteca CESA shelves, Shelving location: Piso 2, Collection: General Close shelf browser (Hides shelf browser)
Incluye referencias bibliográficas.
Part I. Teachers´knowledge and the teaching profession ; Chapter 1. The teaching profession and its knowledge base ; Chapter 2. Knowledge dynamics in the teaching profession ; Chapter 3. Teacher professionalism and knowledge in qualifications frameworks and professional standards ; Part II. Measuring teacher knowledge and professional competence: opportunities and challerges ; Chapter 4. Teachers' pedagogical knowledge: What it is and how it functions ; Chapter 5. Modelling teachers' professional competence as a multi-dimensional construct ; Chapter 6. Connecting generic pedagogical knowledge with practice ; Chapter 7. Motivations for teaching and relationship to general pedagogical knowledge ; Chapter 8. Teacher motivation, responsibility, pedagogical knowledge and professionalism: a new era for research ; Part III. 21st century demands on teacher knowledge ; Chapter 9. Developmental cognitive neuroscience: Implications for teachers' pedagogical knowledge ; Chapter 10. Teaching, learning and assessing 21st century skills ; Chapter 11. Knowledge-based teaching and the evolution of a profession.
Este volumen también ofrece una base conceptual para un futuro estudio empírico sobre el conocimiento de los docentes. Será un recurso útil para aquellos interesados en comprender los diferentes factores que subyacen a la enseñanza de alta calidad mediante el examen y la descripción de la complejidad de la profesión docente. En particular, esta publicación será de interés para los formadores de docentes, los líderes educativos, los responsables políticos y la comunidad de investigación. Proporciona información valiosa sobre las demandas del siglo XXI sobre el conocimiento de los docentes. Este volumen también ofrece una base conceptual para un futuro estudio empírico sobre el conocimiento de los docentes. Será un recurso útil para aquellos interesados en comprender los diferentes factores que subyacen a la enseñanza de alta calidad mediante el examen y la descripción de la complejidad de la profesión docente. En particular, esta publicación será de interés para los formadores de docentes, los líderes educativos, los responsables políticos y la comunidad de investigación. Proporciona información valiosa sobre las demandas del siglo XXI sobre el conocimiento de los docentes. Este volumen también ofrece una base conceptual para un futuro estudio empírico sobre el conocimiento de los docentes. Será un recurso útil para aquellos interesados en comprender los diferentes factores que subyacen a la enseñanza de alta calidad mediante el examen y la descripción de la complejidad de la profesión docente.
There are no comments on this title.