Contemporary strategy analysis / Robert M. Grant .
Material type: TextLanguage: English Publisher: Hoboken, New Jersey : Wiley, 2019Edition: Tenth editionDescription: xvi, 656 páginas : ilustraciones, gráficas ; 26 cmContent type: texto Media type: sin mediación Carrier type: volumenISBN: 9781119511557Subject(s): Planificación estratégica | Estrategias empresariales | Estrategia competitiva | Empresas internacionales -- Estudio de casos | Innovación empresarial | Éxito empresarialDDC classification: 658.4012Item type | Current library | Collection | Call number | Copy number | Status | Date due | Barcode | Item holds |
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General | 658.4012 / G761c 2019 (Browse shelf(Opens below)) | Ej.1 | Available | 7101027653 |
Incluye glosario e índice.
Part I. Introduction ; 1. The Concept of Strategy ; Part II. The tools of strategy analysis ; 2. Goals, values, and performance ; 3. Industry analysis: the fundamentals ; 4. Further topics in industry and competitive analysis ; 5. Analyzing resources and capabilities ; 6. Organization structure and management systems: the fundaments of strategy implementation ; Part III. Business strategy and the quest for competitive advantage ; 7. The sources and dimensions of competitive advantage ; 8. Industry evolution and strategic change ; 9. Technology-based industries and the management of innovation ; 10. Competitive advantage in mature industries ; Part IV. Corporate strategy ; 11. Vertical integration and the scope of the firm ; 12. Global strategy and the multinational corporation ; 13. Diversification strategy ; 14. Implementing corporate strategy: managing the multibusiness firm ; 15. External growth strategies: mergers, acquisitions, and alliances ; 16. Current trends in strategic management. .
Ahora, en su décima edición, Contemporary Strategy Analysis continúa con su tradición de accesibilidad, practicidad y relevancia en el mundo real para estudiantes graduados y no graduados de todo el mundo. Enfocado en el análisis estratégico, la creación de valor y la implementación, este libro proporciona una base rigurosa en los principios esenciales al tiempo que ofrece perspectivas actualizadas basadas en las prácticas utilizadas en las principales empresas de todas las industrias y fronteras. La cobertura integral combina la teoría y la aplicación a través de casos nuevos y actualizados, y la discusión sobre la política comercial, la estrategia empresarial y el entorno empresarial vincula el concepto al contexto para una comprensión integral de los mecanismos en funcionamiento.
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