The history of the future : Oculus, facebook, and the revolution that swept virtual reality / Blake J. Harris .
Material type: TextLanguage: English Publisher: New York : Dey St., an imprint of William Morrow, 2019Description: xviii, 500 páginas ; 25 cmContent type: texto Media type: sin mediación Carrier type: volumenISBN: 9780062455963Subject(s): Oculus VR -- Historia -- Aspectos económicos -- Estados Unidos | Empresas internacionales -- Aspectos económicos | Millonarios -- Aspectos económicos -- Estados Unidos | Facebook -- Aspectos económicos | Realidad virtual -- Redes socialesDDC classification: 338.470Item type | Current library | Collection | Call number | Copy number | Status | Date due | Barcode | Item holds |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Libros |
Biblioteca CESA
Diagonal 34 A No. 5 A - 23 Casa Incolda PBX: 339 53 00 serviciosbiblioteca@cesa.edu.co |
General | 338.470 / H313h 2019 (Browse shelf(Opens below)) | Ej.1 | Available | 7101027319 |
Browsing Biblioteca CESA shelves, Shelving location: Piso 1, Collection: General Close shelf browser (Hides shelf browser)
338.46 / O982o12 2015 The Oxford handbook of professional service firms / | 338.47 / A541a 2001 Alianzas por la paz : el modelo Indupalma / | 338.47 / C518i 2022 Influence empire : inside the story of Tencent and China's tech ambition / | 338.470 / H313h 2019 The history of the future : Oculus, facebook, and the revolution that swept virtual reality / | 338.47 / H837c A century in oil : The Shell transport and trading company 1897\1997 / | 338.47 / L477a 2018 AI superpowers : China, Silicon Valley and the new world order / | 338.47 / R928g 2013 A Good African story : how a small company built a global coffee brand / |
Part 1. The revolution virtual ; Part 2. How to build a company ; Part 3. The good old days ; Part 4. Politics.
En la historia del futuro, Harris, una vez más, se sumerge profundamente en un drama tecnológico de todas las edades para contar de manera experta la verdadera historia de Oculus, la compañía de realidad virtual fundada en 2012 que en menos de dos años capta la atención de Mark Zuckerberg y termina siendo comprado por Facebook por más de $ 2 mil millones de dólares. Esta increíble historia de los no favoritos comienza con el inventor Palmer Luckey, entonces solo un soñador de diecinueve años, que vive solo en un remolque en Long Beach, California. En ese momento, la realidad virtual, tan conocida como la tecnología más avanzada, era tan costosa y experimental que era inalcanzable fuera de unos pocos laboratorios de investigación y centros de entrenamiento militar.
There are no comments on this title.