Normal view MARC view ISBD view

The second curve : managing the velocity of change / Ian Morrison

By: Morrison, J. Ian, 1952-.
Material type: TextTextPublisher: New York : Ballantine Books, 1996Edition: 1st. edition.Description: ix, 272 páginas ; 25 cm.ISBN: 9780345405418.Subject(s): Cambio organizacional | Cultura organizacional | Cambio tecnológico | Estrategias empresariales | Liderazgo empresarialDDC classification: 658.406
Contents:
1. The two curve challenge ; 2. The world according to two curves ; 3. The second curve and the individual ; 4. The new techonology: faster, better, cheaper ; The new frontier: growth in emerging markets ; 5. The new consumer: anything, anytime, anuplace ; 6. The new global marketplace ; 8. Second curve industries ; 9. Retail and distribution: the death of the middleman ; 10. Health care: Doctor, give me the news ; 11. Finacial services: can i help you? ; 12. Managing the second curve.
Abstract: En The Second Curve, Ian Morrison crea un nuevo modelo de negocio revolucionario que se puede utilizar sin importar la agitación del mercado. Su teoría es engañosamente simple: debe recorrer la primera curva, el negocio tradicional de una empresa llevado a cabo en un clima corporativo familiar, hasta la segunda curva de suma importancia. La segunda curva es el futuro: las nuevas tecnologías, los nuevos consumidores y los nuevos mercados que las empresas deben controlar para sobrevivir y prosperar. Este libro presenta todas las estrategias cruciales y explica cómo las empresas pueden aplicarlas a situaciones que cambian rápidamente.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Copy number Status Date due Barcode Item holds
Libros Libros Biblioteca CESA

serviciosbiblioteca@cesa.edu.co

Novedades
General 658.406 / M878s 1996 (Browse shelf) Ej.1 Checked out 2019-07-02 7101027275
Total holds: 0

Incluye índice y referencias bibliográficas

El libro se adquirió usado. Rayado en las páginas 245,249,254,255

1. The two curve challenge ; 2. The world according to two curves ; 3. The second curve and the individual ; 4. The new techonology: faster, better, cheaper ; The new frontier: growth in emerging markets ; 5. The new consumer: anything, anytime, anuplace ; 6. The new global marketplace ; 8. Second curve industries ; 9. Retail and distribution: the death of the middleman ; 10. Health care: Doctor, give me the news ; 11. Finacial services: can i help you? ; 12. Managing the second curve.

En The Second Curve, Ian Morrison crea un nuevo modelo de negocio revolucionario que se puede utilizar sin importar la agitación del mercado. Su teoría es engañosamente simple: debe recorrer la primera curva, el negocio tradicional de una empresa llevado a cabo en un clima corporativo familiar, hasta la segunda curva de suma importancia. La segunda curva es el futuro: las nuevas tecnologías, los nuevos consumidores y los nuevos mercados que las empresas deben controlar para sobrevivir y prosperar. Este libro presenta todas las estrategias cruciales y explica cómo las empresas pueden aplicarlas a situaciones que cambian rápidamente.

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer