Normal view MARC view ISBD view

Strategic management : an integrative perspective / Arnoldo C. Hax, Nicolas S. Majluf

By: Hax, Arnoldo C.
Contributor(s): Majluf, Nicolas S.
Material type: TextTextPublisher: Englewood, New Jersey : Prentice Hall, 1984Description: xvii, 468 páginas : ilustraciones, gráficas : 24 cm.ISBN: 0138512701.Subject(s): Planificación estratégica | Estrategias empresariales | Gestión empresarial | Reorganización de compañías | Éxito empresarialDDC classification: 658.4012
Contents:
Part one. The evolution of strategic planning thinking ; Chapter 1.Stage 1. Budgeting and financial control budgeting ; Chapter 2. Stage 2. Long range planning ; Chapter 3. Stage 3. Business strategic planning ; Chapter 4. stage 4. Corporate strategic planning ; Chapter 5. stage 5. Strategic management ; Part two. Concepts and tools for strategic planning ; Chapter 6. Competitive cost dynamics: the experience curve ; Chapter 7. The use the growth share matrix in strategic planning ; Chapter 8. The use of the industry attractiveness business strength matrix in strategic planning ; Chapter 9. The life cycle approach to strategic planning ; Chapter 10. Assesment of the economic contribution of a strategy: the concep of value creation ; Appendix to chapter 10. The definition of cash flows and the selection of proper discount rates...
Abstract: Este texto integra la teoría académica más reciente con las prácticas comerciales actuales en la gestión estratégica. Ilustrando conceptos con ejemplos de algunas de las organizaciones globales de hoy en día, presenta una selección diversa de casos orientados a la aplicación y que invitan a la reflexión y que ponen las teorías en una perspectiva del mundo real para los estudiantes. Cuarenta y un casos diversos resaltan situaciones de toma de decisiones: los casos se organizan por bienes, servicios, internacional, pequeña empresa, sin fines de lucro, y responsabilidad social y ética, que incluyen discusiones sobre temas clave actuales, como el gobierno corporativo, la reestructuración corporativa, reconfiguración / reingeniería, y estructura horizontal. El texto también está disponible en ediciones divididas: "Gestión estratégica: conceptos" y "Gestión estratégica: casos". Este libro se basa en todas las disciplinas empresariales y en las ciencias sociales que han contribuido al estudio de la gestión estratégica.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Copy number Status Date due Barcode Item holds
Libros Libros Biblioteca CESA

serviciosbiblioteca@cesa.edu.co

Piso 1
General 658.4012 / H411s 1984 (Browse shelf) Ej.1 Available 7101027175
Total holds: 0

El libro se adquirió usado. Rayado en las páginas 13, 25, 30 y 67.

Incluye índice y referencias bibliográficas

Part one. The evolution of strategic planning thinking ; Chapter 1.Stage 1. Budgeting and financial control budgeting ; Chapter 2. Stage 2. Long range planning ; Chapter 3. Stage 3. Business strategic planning ; Chapter 4. stage 4. Corporate strategic planning ; Chapter 5. stage 5. Strategic management ; Part two. Concepts and tools for strategic planning ; Chapter 6. Competitive cost dynamics: the experience curve ; Chapter 7. The use the growth share matrix in strategic planning ; Chapter 8. The use of the industry attractiveness business strength matrix in strategic planning ; Chapter 9. The life cycle approach to strategic planning ; Chapter 10. Assesment of the economic contribution of a strategy: the concep of value creation ; Appendix to chapter 10. The definition of cash flows and the selection of proper discount rates...

Este texto integra la teoría académica más reciente con las prácticas comerciales actuales en la gestión estratégica. Ilustrando conceptos con ejemplos de algunas de las organizaciones globales de hoy en día, presenta una selección diversa de casos orientados a la aplicación y que invitan a la reflexión y que ponen las teorías en una perspectiva del mundo real para los estudiantes. Cuarenta y un casos diversos resaltan situaciones de toma de decisiones: los casos se organizan por bienes, servicios, internacional, pequeña empresa, sin fines de lucro, y responsabilidad social y ética, que incluyen discusiones sobre temas clave actuales, como el gobierno corporativo, la reestructuración corporativa, reconfiguración / reingeniería, y estructura horizontal. El texto también está disponible en ediciones divididas: "Gestión estratégica: conceptos" y "Gestión estratégica: casos". Este libro se basa en todas las disciplinas empresariales y en las ciencias sociales que han contribuido al estudio de la gestión estratégica.

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer