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Managing as designing / Editores Richard J. Boland Jr., Fred Collopy.

Contributor(s): Boland Jr., Richard J [editor .] | Collopy, Fred [editor .]Material type: TextTextLanguage: English Publisher: Stanford, California : Stanford Business Books, 2004Description: xiii, 298 páginas : ilustraciones ; 23 cmContent type: texto Media type: sin mediación Carrier type: volumenISBN: 9780804746748Subject(s): Gestión empresarial | Administración de la producción | Estructura organizacional | Planificación estratégica | Innovación empresarialDDC classification: 658.4012
Contents:
Part I. Managing and Designing ; Chapter 1. Design Matters for Management ; Chapter 2. Reflections on Designing and Architectural Practice ; Chapter 3. Rethinking Organizational Design ; Chapter 4. Management and Design: Interaction Pathways in Organizational ; Part II. Foundations of Managing as Designing ; Chapter 5. Evolving Spatial Intelligence Tools, From Architectural Poetics to Management Methods ; Chapter 6. Designing for Thrownness ; Chapter 7. People Muth Be Amuthed ; Chapter 8. In Praise of Symbolic Poverty ; Chapter 9. Managing and Designing: Attending to Reflexiveness and Enactment ; Chapter 10. Managing as Argumentative History-Making ; Chapter 11. Management as the Designing of an Action Net ; Chapter 12. Design in the Punctuation of Management Action ; Chapter 13. Managing Design, Designing Management ; Chapter 14. Webs Rather than Kevlar: Designing Organizational Systems ; Chapter 15. Groundlessness, Compassion and Ethics in Management and Design ; Chapter 16. The Friction of our Surroundings ; Chapter 17. Management and Design: A Historical Reflection on Possible Future Relations ; Part III. Learning from Design Practice ; Chapter 18. Open Planning: A Reflection on Methods and Innovative Work Practices in Architecture ; Chapter 19. "I think with my hands": On balancing the intuitive and analytic in designing ; Chapter 20. Decentering the Manager/Designer ; Chapter 21. From Trash Heaps to Toolkits and Chaos to Convection: Management and Innovation at Leading Design Organizations and Idea Labs ; Chapter 22. (Re)design in Management ; Chapter 23. Drivers versus Designers as an Organization Building Philosophy...
Review: La premisa de este libro es que los gerentes deben actuar no solo como tomadores de decisiones, sino también como diseñadores. Aunque la decisión y el diseño están inextricablemente vinculados en la acción de la administración, los gerentes y académicos han enfatizado demasiado la decisión de la administración sobre la cara del diseño. En una serie de ensayos de multitud de disciplinas, los autores desarrollan una teoría de la actitud de diseño en contraste con la actitud de decisión más tradicionalmente aceptada y practicada. El libro atraerá principalmente a académicos de la teoría de la administración y estrategia de organización, así como a gerentes, con muchas contribuciones de diversos antecedentes académicos, incluyendo arquitectura, sociología, diseño, historia, coreografía, estrategia, economía, música y contabilidad.
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Incluye índice.

Part I. Managing and Designing ; Chapter 1. Design Matters for Management ; Chapter 2. Reflections on Designing and Architectural Practice ; Chapter 3. Rethinking Organizational Design ; Chapter 4. Management and Design: Interaction Pathways in Organizational ; Part II. Foundations of Managing as Designing ; Chapter 5. Evolving Spatial Intelligence Tools, From Architectural Poetics to Management Methods ; Chapter 6. Designing for Thrownness ; Chapter 7. People Muth Be Amuthed ; Chapter 8. In Praise of Symbolic Poverty ; Chapter 9. Managing and Designing: Attending to Reflexiveness and Enactment ; Chapter 10. Managing as Argumentative History-Making ; Chapter 11. Management as the Designing of an Action Net ; Chapter 12. Design in the Punctuation of Management Action ; Chapter 13. Managing Design, Designing Management ; Chapter 14. Webs Rather than Kevlar: Designing Organizational Systems ; Chapter 15. Groundlessness, Compassion and Ethics in Management and Design ; Chapter 16. The Friction of our Surroundings ; Chapter 17. Management and Design: A Historical Reflection on Possible Future Relations ; Part III. Learning from Design Practice ; Chapter 18. Open Planning: A Reflection on Methods and Innovative Work Practices in Architecture ; Chapter 19. "I think with my hands": On balancing the intuitive and analytic in designing ; Chapter 20. Decentering the Manager/Designer ; Chapter 21. From Trash Heaps to Toolkits and Chaos to Convection: Management and Innovation at Leading Design Organizations and Idea Labs ; Chapter 22. (Re)design in Management ; Chapter 23. Drivers versus Designers as an Organization Building Philosophy...

La premisa de este libro es que los gerentes deben actuar no solo como tomadores de decisiones, sino también como diseñadores. Aunque la decisión y el diseño están inextricablemente vinculados en la acción de la administración, los gerentes y académicos han enfatizado demasiado la decisión de la administración sobre la cara del diseño. En una serie de ensayos de multitud de disciplinas, los autores desarrollan una teoría de la actitud de diseño en contraste con la actitud de decisión más tradicionalmente aceptada y practicada. El libro atraerá principalmente a académicos de la teoría de la administración y estrategia de organización, así como a gerentes, con muchas contribuciones de diversos antecedentes académicos, incluyendo arquitectura, sociología, diseño, historia, coreografía, estrategia, economía, música y contabilidad.

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