Sport and the media : managing the nexus / Matthew Nicholson, Anthony Kerr, Merryn Sherwood.
Material type: TextLanguage: English Publisher: New York : Routledge, 2015Edition: Second editionDescription: xii, 303 páginas : ilustraciones ; 25 cmContent type: texto Media type: sin mediación Carrier type: volumenISBN: 9780415839822Subject(s): Administración deportiva -- Comunicación | Deporte -- Mercadeo | Deporte -- Comunicación | Relaciones comerciales -- Aspectos sociales | Estrategias de mercadeo | Medios socialesDDC classification: 796.0688Item type | Current library | Collection | Call number | Copy number | Status | Date due | Barcode | Item holds |
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Incluye bibliografía e índice.
Part 1. Sport media foundations ; 1. Sport and the media: a defining relationship ; 2. The evolution of the nexus: understanding the game ; Part 2. Sport media landscapes ; 3. The sport and media industries: meeting the global players ; 4. Broadcast rights and revenue: putting up big numbers ; 5. Sport media regulation : making the rules ; Part 3. Sport media professionals ; 6. Sport journalist: friend or foe? ; 7. Sport media relations practitioners: inside the team ; Part 4. Sport media strategies ; 8. Sport media planning and promotion: the foundations of coverage ; 9. Sport media communications: feeding the media ; 10. Sport media interactions: working with the media ; 11. Sport and social media: keeping up with the tweets, posts and links ; 12. Major sport event media manegement: controlling the chaos ; 13. Managing crises, scandals and reputations: not all publicity is good. .
El libro explica las relaciones comerciales que existen entre los medios y las organizaciones deportivas y cómo aplicar una serie de herramientas y estrategias para promover los logros de las organizaciones deportivas. Esta edición actualizada incluye una gama más amplia de ejemplos y casos internacionales, así como cuatro capítulos completamente nuevos que cubren las nuevas redes sociales, la gestión de los medios de comunicación en los principales eventos deportivos, el trabajo del periodista deportivo y el papel del gerente de medios deportivos.
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