Local cover image
Local cover image

Global business today / Charles W.L. Hill, Thomas McKaig ; colaborador Tim Richardson.

By: Hill, Charles W. L, 1926 - 2003 [autor.]Contributor(s): Mckaig, Thomas | Richardson, Tim [colaborador]Material type: TextTextLanguage: English Publisher: Ontario McGraw-Hill Ryerson, 2015Edition: Fourth / edition CanadianDescription: xvii, 545 páginas : ilustraciones, mapas, gráficas, fotografíasContent type: texto Media type: sin mediación Carrier type: volumenISBN: 9781259024986Subject(s): Administración de comercio internacional | Inversiones extranjeras | Empresas internacionales -- Administración | Comercio internacional | Mercado de capitalesDDC classification: 658.049
Contents:
Part one. Globalization ; Chapter 1. Globalization ; Part two. Country differences ; Chapter 2. Country differences in political economy ; Chapter 3. The cultural environment ; Chapter 4. Ethics in international business ; Part Three. Cross-border trade and investment ; Chapter 5. International trade theories ; Chapter 6. The political economy of international trade ; Chapter 7. Foreign direct investment ; Chapter 8. Regional economic integration ; Part Four. Global money system ; Chapter 9. The foreign exchange market ; Chapter 10. The globay monetary system ; Part five. Competing in a global marketplace ; Chapter 11. Global strategy ; Chapter 12. Entering foreign markets ; Chapter 13. Exporting, importing, and countertrade ; Chapter 14. Global marketing and R&D ; Chapter 15. Global production, outsourcing, and logistics ; Chapter 16. Global human resource management.
Abstract: El texto está destinado para el curso internacional de negocios ya sea en el grado o el nivel de MBA. La edición canadiense cuarta integra la perspectiva canadiense sobre los negocios internacionales y el lugar de Canadá dentro del entorno empresarial internacional, esta edición es completa y actualizada, va más allá de una presentación acrítica y explicación superficial del cuerpo de conocimiento, y se centra en las implicaciones para los negocios. Hace importantes teorías, problemas y prácticas accesibles e interesantes para los estudiantes canadienses a través de dos ejemplos tales como: canadienses e internacionales. La cuarta edición presta especial atención a las pequeñas y medianas empresas y su empuje en la escena internacional de negocios.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Collection Call number Copy number Status Date due Barcode Item holds
Reserva Reserva Biblioteca CESA

Diagonal 34 A No. 5 A - 23 

Casa Incolda

PBX: 339 53 00

serviciosbiblioteca@cesa.edu.co

Piso 1
Reserva 658.049 / H645g3 2015 (Browse shelf(Opens below)) Ej.1 Available 7101024389
Libros Libros Biblioteca CESA

Diagonal 34 A No. 5 A - 23 

Casa Incolda

PBX: 339 53 00

serviciosbiblioteca@cesa.edu.co

Piso 1
General 658.049 / H645g3 2015 (Browse shelf(Opens below)) Ej.2 Available 7101024390
Total holds: 0

Incluye índice y glosario.

Part one. Globalization ; Chapter 1. Globalization ; Part two. Country differences ; Chapter 2. Country differences in political economy ; Chapter 3. The cultural environment ; Chapter 4. Ethics in international business ; Part Three. Cross-border trade and investment ; Chapter 5. International trade theories ; Chapter 6. The political economy of international trade ; Chapter 7. Foreign direct investment ; Chapter 8. Regional economic integration ; Part Four. Global money system ; Chapter 9. The foreign exchange market ; Chapter 10. The globay monetary system ; Part five. Competing in a global marketplace ; Chapter 11. Global strategy ; Chapter 12. Entering foreign markets ; Chapter 13. Exporting, importing, and countertrade ; Chapter 14. Global marketing and R&D ; Chapter 15. Global production, outsourcing, and logistics ; Chapter 16. Global human resource management.

El texto está destinado para el curso internacional de negocios ya sea en el grado o el nivel de MBA. La edición canadiense cuarta integra la perspectiva canadiense sobre los negocios internacionales y el lugar de Canadá dentro del entorno empresarial internacional, esta edición es completa y actualizada, va más allá de una presentación acrítica y explicación superficial del cuerpo de conocimiento, y se centra en las implicaciones para los negocios. Hace importantes teorías, problemas y prácticas accesibles e interesantes para los estudiantes canadienses a través de dos ejemplos tales como: canadienses e internacionales. La cuarta edición presta especial atención a las pequeñas y medianas empresas y su empuje en la escena internacional de negocios.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image
Hola