MARC details
000 -CABECERA |
Longitud fija campo de control |
04826nam a2200385 i 4500 |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Fecha y hora de la última transacción |
20240405010007.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Campo fijo de descripción física |
t|| |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Códigos de información de longitud fija |
210811s2021 us ad gr 001 0 eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
9781799867760 |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
9781799867784 |
Qualifying information |
ebook |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador de origen |
CO-BoCES |
Lengua de catalogación |
spa |
Centro transcriptor |
CO-BoCES |
Normas de descripción |
rda |
041 0# - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto-banda sonora o título independiente |
inglés |
082 0# - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY |
Número de clasificación Decimal |
658.4092 |
Número de documento (Cutter) |
C131 |
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL-NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
<a href="Cagica Carvalho, Luísa">Cagica Carvalho, Luísa</a> |
9 (RLIN) |
64338, |
Término indicativo de función |
autor. |
245 10 - TÍTULO PROPIAMENTE DICHO |
Título |
Handbook of research on entrepreneurship, innovation, sustainability, and ICTs in the post Covid-19 era / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Luisa Cagica Carvalho, Leonilde Reis and Clara Silveira. |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN |
Mención de edición |
Primera edición. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN , DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Lugar de producción, publicación, distribución, fabricación |
Estados Unidos de América : |
Nombre del productor, editor, distribuidor, fabricante |
IGI Global, |
Fecha de de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright |
2021. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xxv, 451 páginas : |
Otras características físicas |
ilustraciones, gráficas ; |
Dimensiones |
29 cm . |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO |
Término de tipo de contenido |
texto |
Código de tipo de contenido |
txt |
Fuente |
rdacontent |
Especificación de materiales |
rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO |
Nombre del tipo de medio |
sin mediación |
Código del tipo de medio |
n |
Fuente |
rdamedia |
Especificación de materiales |
rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE |
Nombre del tipo de soporte |
volumen |
Código del tipo de soporte |
nc |
Fuente |
rdacarrier |
Especificación de materiales |
rdacarrier |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
Advances in Business Strategy and Competitive Advantage (ABSCA) |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
Incluye referencias bibliográficas (381-443) e índice. |
505 1# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Chapter 1. Contextualusung entrepreneurial activity: a paradigm shift in European countries ; Chapter 2. Exploratory and exploitative entrepreneurship ; Chapter 3. Realities of entrepreneurship in the European Union and other world countries: are we prepared for the new paradigm after the pandemic? ; Chapter 4. The Rhetoric of Mass Communication and Media in the Contrastive Sociolinguistics ; Chapter 5. Transformation of diplomacy: digital diplomacy in the pandemic and post-pandemic process ; Chapter 6. Innovation, entrepreneurship, and sustainability for ICT students towards the post-COVID-19 era ; Chapter 7. An empirical study into the impact on innovation and productivity towards the post-COVID-19 era: digital transformation of an automotive enterprise ; Chapter 8. Certified invoicing software: boosting entrepreneurship, innovation, and sustainability in the post-COVID-19 era ; Chapter 9. Entrepreneurship and entrepreneurial ecosystem: effects of COVID-19 and the role of ICTs ; Chapter 10. Management and strategies for digital enterprise transformation: proposal for the utility of neuro-economics in the services of ICT of the exponential ; Chapter 11. Managerial decision support in the post-COVID-19 era: towards information-based management ; Chapter 12. Integrated management platform for homeless people ; Chapter 13. Corporate social responsibility (CSR) in hotels in Austria, Pakistan, and Indonesia: small and medium enterprise spillover of COVID-19 ; Chapter 14. Students' perceptions about E-Learning within the context of the COVID-19 pandemic: a study in Brazil and Portugal ; Chapter 15. Surviving COVID-19 crisis by new business models: a case study of the Indian restaurant industry ; Chapter 16. Exploring the nexus among the business coping strategy: entrepreneurial orientation and crisis readiness - a post-COVID-19 analysis of Pakistani SMEs ; Chapter 17. Ascertaining the interest of women to drive innovation through entrepreneurship post-pandemic: a research study in the United Arab Emirates (UAE) ; Chapter 18. The impact of virtual learning in the Indian Education System |
520 3# - NOTA DE SUMARIO |
Sumario, etc, |
In the field of mass communication and media, the use of language has become so versatile that it can help to improve relationship between peoples, but it can somehow have a negative effect on the mutual understanding. Rhetoric makes it clear and persuasive to communicate to make language work for their purposes. Sociolinguistics in the contrastive analysis deals with speech communities and the language use in particular contexts such as dialects or bilingualism in society and language variation and change over time, especially in the post-COVID-19 era. This chapter presents Kenneth Burke's rhetorical theory and William Labov's sociolinguistic method, analyzing genres and registers in the systemic functional linguistics perspective to derive a conceptual framework for the study of news report. The resulting framework provides for the identification of news writing style in mass media and other social networks and its performance in language use regarding the power of words to avoid the ambiguity in situational contexts and to better interpersonal and intercultural communication. |
Fuente proveedora |
Editorial. |
650 14 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Innovación empresarial |
Subdivisión de materia general |
Estrategia y técnicas |
9 (RLIN) |
48973 |
Subdivisión de forma |
Manuales. |
650 24 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Espíritu empresarial |
9 (RLIN) |
48212. |
650 24 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Innovaciones tecnológicas |
9 (RLIN) |
28655. |
650 24 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Gestión empresarial |
Subdivisión de materia general |
Innovaciones tecnológicas. |
9 (RLIN) |
48646 |
650 24 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Desarrollo sostenible |
Subdivisión de materia general |
Innovaciones tecnológicas. |
9 (RLIN) |
50444 |
650 24 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Cambio organizacional |
9 (RLIN) |
31188. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Reis, Leonilde, |
9 (RLIN) |
64340 |
Término indicativo de función |
autor. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Silveira, Clara, |
9 (RLIN) |
64341 |
Término indicativo de función |
autor. |
942 ## - ENTRADA DE ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Fuente de clasificaión o esquema |
Dewey Decimal Classification |
Koha [por defecto] tipo de item |
Libros |
Parte de clasificación |
658.4092 |
Sufijo de signatura |
C131 |