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Industrial organization : a strategic approach / Jeffrey Church, Roger Ware.

By: Church, Jeffrey [autor.]Contributor(s): Ware, Roger [autor.]Material type: TextTextLanguage: inglés Series: : Management & Organization SeriesPublisher: Singapore : McGraw-Hill Education, 2000Copyright date: ©2000Edition: Edición internacionalDescription: xxxii, 926 páginas : ilustraciones, gráficas ; 25 cmContent type: texto Media type: sin mediación Carrier type: volumenISBN: 0071166459Subject(s): Organización industrial | Teoria de los Juegos | Estrategias gerenciales | Competencia Industrial -- Aspectos económicos | Ley Antimonopolio | Economía industrialDDC classification: 658.412
Incomplete contents:
I. Foundations: 1. Introduction ; 2. The welfare economics of market power ; 3. Theory of the firm ; II. Monopoly: 4. Market power and dominant firms ; 5. Non-linear pricing and price discrimination ; 6. Market power and product quality ; III. Oligopoly pricing: 7. Game theory I ; 8. Classic models of oligopoly ; 9. Game theory II ; 10. Dynamic models of oligopoly ; 11. Product differentiation ; 12. Identifying and measuring market power ; IV. Strategic behavior: 13. An introduction to strategic behavior ; 14. Entry deterrence ; 15. Strategic behavior: principles ; 16. Strategic behavior: applications ; 17. Advertising and oligopoly ; 18. Research and development ; V. Issues in antitrust economics: 19. The theory of the market ; 20. Exclusionary strategies I: raising rival's costs ; 21. Exclusionary strategies II: prefatory pricing ; 22. Vertical integration and vertical restraints ; 23. Horizontal mergers ; VI. Issues in regulatory economics: 24. Rationale for regulation ; 25. Optimal pricing for natural monopoly ; 26. Issues in regulation.
Abstract: La organización industrial se transformó y rejuveneció irremediablemente gracias a los avances en la teoría de los juegos no cooperativos y, a su vez, los avances en la organización industrial informaron y revitalizaron la aplicación de las leyes antimonopolio. El enfoque en la conducta de las empresas para adquirir y mantener el poder de mercado también establece la base intelectual para determinar qué prácticas empresariales justifican el examen y la prohibición de las leyes antimonopolio, y en este sentido el nuevo aprendizaje subyace a la reciente política antimonopolio activista. Tomado de la fuente.
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Incluye índice de nombres, materias y referencias bibliográficas.

Se adquiere usado.

Páginas 141, 143, 144, 472 y 644 resaltadas.

I. Foundations: 1. Introduction ; 2. The welfare economics of market power ; 3. Theory of the firm ; II. Monopoly: 4. Market power and dominant firms ; 5. Non-linear pricing and price discrimination ; 6. Market power and product quality ; III. Oligopoly pricing: 7. Game theory I ; 8. Classic models of oligopoly ; 9. Game theory II ; 10. Dynamic models of oligopoly ; 11. Product differentiation ; 12. Identifying and measuring market power ; IV. Strategic behavior: 13. An introduction to strategic behavior ; 14. Entry deterrence ; 15. Strategic behavior: principles ; 16. Strategic behavior: applications ; 17. Advertising and oligopoly ; 18. Research and development ; V. Issues in antitrust economics: 19. The theory of the market ; 20. Exclusionary strategies I: raising rival's costs ; 21. Exclusionary strategies II: prefatory pricing ; 22. Vertical integration and vertical restraints ; 23. Horizontal mergers ; VI. Issues in regulatory economics: 24. Rationale for regulation ; 25. Optimal pricing for natural monopoly ; 26. Issues in regulation.

La organización industrial se transformó y rejuveneció irremediablemente gracias a los avances en la teoría de los juegos no cooperativos y, a su vez, los avances en la organización industrial informaron y revitalizaron la aplicación de las leyes antimonopolio. El enfoque en la conducta de las empresas para adquirir y mantener el poder de mercado también establece la base intelectual para determinar qué prácticas empresariales justifican el examen y la prohibición de las leyes antimonopolio, y en este sentido el nuevo aprendizaje subyace a la reciente política antimonopolio activista. Tomado de la fuente.

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